ΟΛΑ ΟΣΑ ΔΕΝ ΒΓΗΚΑΝ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ. ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΚΑΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ…

ΜΕΡΟΣ Β Τα λόγια του Γέροντα  Ευδόκιμου, Ηγούμενου της Ιστορικής 1000χρνης Μονής Παναχράντου –Αγίου Παντελεήμονος το  Σάββατο 06 Αυγούστου,  φαίνεται πως   στα αυτιά του Γ. Κατρούγκαλου αλλά και της κυβέρνησης,  μάλλον  ήχησαν  ως «πύρινη ρομφαία»  και αμέσως   διέτρεξαν το ελληνικό διαδίκτυο με ταχύτητα αστραπής.   

Το όλο θέμα προσέλαβε νέες ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις μετά και το 3σελιδο ρεπορτάζ αφιέρωμα στην εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, προ παραμονές της εορτής του 15Αύγουστου,  το Σάββατο 13 Αυγούστου.  

Μάλιστα γνωστός κεντρικός και αρκετά δημοφιλής    παράγων του νησιού, και μάλιστα πολύ  συχνός επισκέπτης της Μονής Παναχράντου την επομένη της δημοσίευσης στην μεγαλύτερη εφημερίδα σε κυκλοφορία εφημερίδα το Πρώτο Θέμα,   επετέθη  φραστικά (μέσω τηλεφώνου)  στον δημοσιογράφο Α.Σ  αφενός  που δημοσιοποίησε και αφετέρου που   το συμβάν προσέλαβε και άλλες περαιτέρω διαστάσεις με το 3σελιδο ρεπορτάζ  της εφημερίδας ΠΘ,   λέγοντας του, μεταξύ άλλων,   αμέσως μετά την ανάγνωση του ρεπορτάζ του ΠΘ  « το παράκανες με αυτό το δημοσίευμα (σ.σ. στο ΠΘ)  και χρησιμοποίησες τον γέροντα» για να σπεύσει στο ίδιο επικριτικό  ύφος να τονίσει προς τον δημοσιογράφο και φίλο της Μονής και του Γέροντα Ευδόκιμου,  Αλέξανδρο   Στεφανόπουλο   «πως δεν θα κάνεις εσύ τη Μονή  Κούγκι ούτε θα σηκώσεις από εδώ την σημαία της  επανάστασης αυτά πάνε τελειώσανε!… για εμάς ο Ευδόκιμος είναι κάτι άλλο… που μάλλον δεν καταλαβαίνεις ή δεν θες να καταλάβεις… ναι μεν κεφάλαιο για το νησί αλλά δεν θα σηκώσουμε και μπαϊράκι ! τι προσπαθείς να πετύχεις ;   » και άλλα πολλά που «έσουρε»,  την  Κυριακή 14 Αυγούστου  στον γνωστό  δημοσιογράφο Α.Σ  ο πολυπράγμων  και δραστήριος  παράγοντας της Άνδρου…  

 

Την μήνη του παράγοντα και γνωστού Ανδριώτη φαίνεται να προκάλεσε  επειδή αφενός δημοσιοποίησε περαιτέρω το γεγονός, και δόθηκε μεγάλη «υπερ προβολή», μέσα από την πρώτη σε κυκλοφορία εφημερίδα της Ελλάδος,  όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε    και αφετέρου επειδή φαίνεται πως το  όλο θέμα μετά και την περαιτέρω  δημοσιοποίηση και το αφιέρωμα του ΠΘ μοιάζει να διογκώνεται το κύμα συμπαράστασης προς τον γέροντα ηγούμενο Ευδόκιμο αλλά και μεγάλης λαϊκής κατακραυγής για τις αιματηρές θυσίες του Ελληνικού Λαού εδώ και μια εξαετία. Θυσίες χωρίς έλεος και χωρίς αντίκρισμα!  Κύμα συμπαθειας προς τον Καλόγερο Ηγούμενο της Μονής Παναχράντου που παρα το 20ημερο που έχει σχεδόν περάσει από την ημέρα της επίσκεψης του Υπουργού Εργασίας Γιώργου Κατρούγκαλου στο Μοναστήρι εν τούτοις δεν λέει να κοπάσει… 

 

 Τον αγαπημένο  καλόγερο της Άνδρου, τώρα πια και όλης της Ελλάδος που μίλησε  ως άλλος Παπουλάκος ( κατά κόσμον Χριστόφορο Παναγιωτόπουλο ο οποίος κοιμήθηκε στην Ιερά Μονή Παναχράντου και τον σέβεται το ίδιο και ο γέρο Ευδόκιμος)  αλλά   και σαν  σύγχρονος Κοσμάς Αιτωλός!  Ο καλόγερος  που  τόλμησε να  ασκήσει  έλεγχο στην εξουσία, κάθε φορά που κατεβαίνει για δουλειές στην χώρα της Άνδρου πλησιάζουν 10αδες πιστοί του ασπάζονται το χέρι και τον επιδοκιμάζουν γιατί με τα λόγια του εξέφρασε την λαϊκή πλειοψηφία των απλών ανθρώπων που καθημερινά επωμίζονται  όλο και νέα οικονομικά βάρη (μέσω δυσβάσταχτων φόρων και άλλων εισπρακτικών μέτρων ).    

 

 Τον 83χρονο γέροντα καλοκάγαθο μοναχό, επισκέπτονται καθημερινά από παντού –όπως και πριν- μα μετά την δημοσιοποίηση του συμβάντος με τον Υπ. Εργασίας Γιώργο Κατρούγκαλο τα κύματα των επισκεπτών έχουν αυξηθεί ραγδαία… Φήμες δε αναφέρουν    πως  κάποιοι φαίνεται να  προσπάθησαν ακόμα και να τρομοκρατήσουν ήδη  από  την νύχτα της 6ης Αυγούστου με την  δημοσιοποίηση των όσων νωρίτερα είχαν συμβεί με την επίσκεψη στο Μοναστήρι του Υπ. Εργασίας Γ. Κατρουγκαλου,  ζητώντας του  ακόμα και να διαψεύσει το αρχικό δημοσίευμα (του GreekAmericanNewsAgency)  είτε να βγει και να ζητήσει συγνώμη «αν πίκρανε κάποιους» μετά τα όσα είχαν δημοσιοποιηθεί….  

Πάντως και αυτή, όπως και στο παρελθόν, παρόμοιες παραινέσεις και συστάσεις προς πολιτικούς (κάθε χρώματος και αποχρώσεως)  θεωρήθηκαν –και πάλι-    πολιτική και κοινωνική παρέμβαση του Γέροντα Ευδόκιμου, αυτή την φορά μάλιστα  ειδικώς   προς τον Υπ.  Γ. Κατρούγκαλο, παρά το γεγονός ότι προκάλεσε θετικότατα σχόλια όχι μόνο εντός της τοπικής αλλά και της  ελληνικής κοινωνίας καθώς  και εντός  του Χριστεπώνυμου, και  πλήρως  συνειδητοποιημένου πληρώματος της Ορθοδοξίας, αλλά   ακόμα και εντός των υψηλών κύκλων της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, των χαμηλόβαθμων αλλά και υψηλότατων κύκλων της σε κάθε επίπεδο,    εν τούτοις  φαίνεται να έγινε  αιτία  ακόμα μιας εσωτερικής τριβής… 

 

Αιτία –δυστυχώς –  και αυτή την φορά η ιδιότυπη  «προσπάθεια» επιβολής  της μόνιμης  σιωπής του Γέροντα  Ευδόκιμου..

Σιωπή   προκειμένου  να  τον  ελέγξουν διασφαλίζοντας  την  σιωπή του γέροντα κυρίως   επί των τεκταινομένων της πολιτικής και κοινωνικής ζωής της χώρας  αφενός,  και αφετέρου,  μιας  επιχείρησης μετατόπισης της προσοχής της κοινής γνώμης, από το βάρος των όσων ελέχθησαν προς τον Γεώργιο Κατρούγκαλο,  με «πρωταγωνιστή» και πάλι τον Γέροντα Ευδόκιμο αλλά αυτή την φορά με ένα σύνηθες γεγονός εκκοσμικευμένο είτε με  κάποια «τυχαία» επίσκεψη κάποιου από τους γνωστούς «θαμώνες» «αναγνωρίσιμους και διάσημους» κοινώς οι λεγόμενοι  cellebrites,  είτε με κάποιο άλλο event που θα λάβει χώρα στην ιστορική Μονή της Παναχράντου,  με «αντικείμενο εκμετάλλευσης»  τον καλοκάγαθο γέροντα προκειμένου έτσι  να κατασιγάσει ο θόρυβος και να «κατακάτσει η σκόνη»   μετά την  τεράστια δημοσιότητα που προσέλαβε το όλο  θέμα με την κριτική στον Υπ. Εργασίας κ. Κατρούγκαλο.   Προκειμένου έτσι  να αποσιωπήσουν και να κατασιγάσουν την δύναμη της λαϊκής οργής φοβούμενοι προφανώς   οτιδήποτε δεν ελέγχεται από εκείνους (…) και εν προκειμένω οτιδήποτε δεν ελέγχεται από  το μεγάλο  σύστημα της διαπλοκής και των υπόγειων διαδρομών  της κάθε μορφής  εξουσίας…    

 

Αδιαμφισβήτητο  γεγονός  πάντως   είναι  πως το  ρεπορτάζ του ΠΘ –το Σάββατο 13 08 2016-  φαίνεται να διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο καθώς,  παρά την λαϊκή καθολική και σύσσωμη,  σχεδόν πάνδημη αποδοχή του από την ελληνική κοινωνία, καθώς το όλο θέμα διέτρεξε με ορμή το ελληνικό διαδίκτυο,    κάποιοι όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ   φαίνεται πως ενοχλήθηκαν καθώς   εδώ και λίγα χρόνια, με την άφιξη στην μονή συγκεκριμένων προσώπων,   φαίνεται   να προσπαθούν–  ευτυχώς ένας πολύ  μικρός κύκλος ατόμων  –να χειραγωγήσουν, αλλά χωρίς επιτυχία  τον «αντιεξουσιαστή» λαϊκό αλλά πολύ  δημοφιλή παπά – καλόγερο…   

Επιχειρώντας μάλιστα να τον «καθοδηγήσουν» μέσω μιας «ιδιότυπης αιχμαλωσίας» και «εξάρτησης» από  γνωριμίες του στενού –και άλλοτε επαγγελματικού-  κύκλου και του παρελθόντος τους… Κινδυνεύοντας έτσι κάποιες στιγμές να οδηγείται το ιστορικό 1000χρονο  μοναστήρι  πότε σε μονοπάτια δύσβατα, και  πλήρως εκκοσμικευμένα  με επισκέψεις «μονοπώλιο»  στην μονή ανθρώπων από τον κόσμο του θεάματος και άλλων  συναφών δραστηριοτήτων , πολλές φορές μάλιστα  και χωρίς την  προαπαιτούμενη άδεια συγκατάθεση  και βούληση του Γέροντα Ηγούμενου…

Δίνοντας έτσι «τροφή» για «σχόλια» όχι μόνο στις σελίδες κοσμικών περιοδικών, που συχνά γίνεται  άθελα του «πρωταγωνιστής»  ο γέρων καλοκάγαθος  Ευδόκιμος  αλλά και αρνητική προδιάθεση σε πνευματικούς κύκλους ανθρώπων που  ενώ θα θέλανε να πλησιάσουν την Μονή  και να πλαισιώσουν το συνολικό ποιμαντικό, ιεραποστολικό και πνευματικό έργο της εν τούτοις κρατούν αποστάσεις ασφαλείας…  Παρά την διαπιστωμένη και εγνωσμένη  έξωθεν καλή και θετικότατη μαρτυρία είτε για το πρόσωπο του Γέροντα Ευδόκιμου είτε πολύ περισσότερο για την μεγάλη υπέρ  1000χρονη ιστορία και εθνικής και κοινωνική  προφορά  της Μονή Παναχράντου.       

 

Και άλλες φορές πάλι,  με αυτή την επιλεγμένη και   «ιδιότυπη  προβολή»  συχνά  με «αντικείμενο» τον λαοφιλή καλόγερο ο οποίος έχει μάθει να υποδέχεται τους πάντες στις αγκάλες του, χωρίς να λέει όχι ποτέ και σε κανέναν  και χωρίς να χαλάει την καρδιά κανενός,  και να ανοίγει τις πύλες της Ιστορικής Μονής χωρίς εξαιρέσεις μη δυνάμενος να πει  ποτέ όχι σε καμία επιθυμία κανενός έστω και αν δεν ανήκει στις δικές του προθέσεις και καλογερικές συνήθειες και  πεποιθήσεις…   

 

Με αποτέλεσμα αρκετές φορές η ιστορική  μονή της Παναχράντου –Αγίου Παντελεήμονος  αλλά και ο 83χρονος  Ηγούμενος Ευδόκιμος  να εμφανίζονται ουκ ολίγες φορές   «ξένοι»  ως προς   ξένα ήθη  προς το πνεύμα αλλά  και το ήθος της μοναχικής βιωτής που υπηρετεί από τα εφηβικά του χρόνια όταν αποσύρθηκε από τα εγκόσμια για να ενδυθεί τον χιτώνα της Εκκλησίας και της προσωπικής αυταπάρνησης…  Ενώ παράλληλα, με αυτές τις πρακτικές που αποπνέουν κοσμικό φρόνημα,   φαίνεται να  επιχειρείται να «εισαχθούν» ή να «καθιερωθούν»  με αυτές τις  συχνές επισκέψεις γνωστών κα  εκκεντρικών και άλλων αρκετά  ιδιαίτερων προσώπων,  που όμως δεν φαίνεται εκ πρώτης όψεως να  προσέρχονται σε πνεύμα μετάνοιας και εξομολόγησης,   αλλά διατηρώντας πλήρως το αυτό κοσμικό φρόνημα…

 

Κι όλα αυτά  παρά τις ενστάσεις και -άλλοτε χαλαρές και άλλοτε οξυτατες-  αντιδράσεις  του γέροντα Ευδόκιμου…   Πολλώ μάλλον όταν συμβαίνουν , με  ξένα προς την συνήθη μοναστική ζωή  συμβάντα και γεγονότα που λαμβάνουν χώρα, και κυρίως μάλλον ξένα   προς τα ήθη την Ζωή  της Εκκλησίας των παραδόσεων της και των κανόνων της μοναχικής κοινοβιακής ζωής…

 

Μάλιστα αυτοί οι  ίδιοι κύκλοι προκειμένου να μειώσουν το υψηλότατο κοινωνικό  κύρος και την  λαϊκή αποδοχή του Γέροντα Ευδόκιμου,  λόγω της προηγούμενης 60χρονης μοναχικής πορείας αυταπάρνησης και  θυσιαστικής προσφοράς προς την Εκκλησία αλλά προφανώς  και για  να κάμψουν το  ήθος και το ηθικό  του ( Γέροντα Ευδόκιμου)- το οποίο παρεμπίπτοντος παραμένει ακμαιότατο- ,  δεν είναι λίγες οι φορές,  που τα τελευταία χρόνια έχουν προσπαθήσει (ανεπιτυχώς)  να τον εμφανίσουν πότε ως έχοντα  μειωμένα τα λογικά του, και πως «άλλα λέει την  μια και άλλα την άλλη, άλλα λέγει και άλλα πράττει…»  και άλλα  πολλά με προφανή στόχο να τρωθεί η έξωθεν καλή μαρτυρία για το πρόσωπο του καλοκάγαθου γέροντα.  Αποσκοπώντας προφανώς  ή  πιέζοντας τον  έτσι –εμμέσως πλην σαφώς –  να παραιτηθεί  των διοικητικών και πνευματικών  καθηκόντων   και άλλοτε προκαλώντας του, με διάφορες αιτίες ανυπακοής  έντονες  εξάρσεις και εντάσεις …

 

Προκαλώντας δε πολλές φορές, εκτός από τα σχόλια στην «κλειστή»  τοπική κοινωνία αλλά και στην ζωή της Ιεράς Μητροπόλεως,   ακόμα και «εξωτερικές» -εκτός μονής –  παρεμβάσεις, άλλες φορές για τον χαρακτήρα και τις κοινωνικές ή άλλες δράσεις της Μονής  και άλλες πάλι φορές παρεμβάσεις τρίτων προσώπων   με χαρακτήρα  «διαιτησίας και επιδιαιτησίας», όπως συχνά μαρτυρείται και από τρίτους,   καθώς αυτές οι τριβές έχουν ως αποτέλεσμα αρκετές φορές  την ουσιαστική αλλοίωση του πνεύματος και του ήθους της μοναχικής  εσωτερικής ζωής της Μονής παρά τις συνεχείς  προσπάθειες του Γέροντα Ευδόκιμου να κρατήσει ζωντανό το πνεύμα και το ήθος της Ιστορικής Μονής.

 

Αρκετές φορές όλη αυτή η έστω και μικρή  αρνητική εικόνα εσωστρέφειας, στο πρόσφατο παρελθόν,  έχει γίνει η αιτία να αποχωρήσουν  από την αδελφότητα  υποψήφιοι ή και δόκιμοι που προσήλθαν στην μονή προκειμένου να διακονήσουν και να αφιερωθούν στον Θεό με αυταπάρνηση και διάθεση προσφοράς…    

 

Αυτά και πολλά άλλα εσωτερικά  γεγονότα που έχουν λάβει χώρα εντός της Ιεράς Μονής Παναχράντου – Αγίου Παντελεήμονα Άνδρου,   πρόσφατα- στα τέλη Ιουλίου-  φαίνεται να  προκάλεσαν ακόμα και την – διακριτικά μεν, με κλειστή μυστική σύσκεψη,  αλλά ουσιώδη – παρέμβαση του οικείου Ιεράρχη Μητροπολίτη Σύρου, Τήνου, Άνδρου,  Κέας Μήλου  και Μυκόνου κ. Δωρόθεου ο οποίος προκειμένου να προστατέψει, από συναισθηματικές εξάρσεις και περαιτέρω εντάσεις,  τον Γέροντα Ευδόκιμο, τον οποίο φέρεται να υπέρ αγαπά έτσι και αλλιώς,  έδωσε συγκεκριμένες αυστηρές  εντολές αλλά και οδηγίες με χρονοδιάγραμμα  προς την αδελφότητα και ειδικώς προς συγκεκριμένο μοναχό με τον οποίο υπάρχει εδώ και καιρό εντονότατη προστριβή σε σημείο μάλιστα που να προκαλούνται ποικίλα σχόλια εντός και εκτός της Ιεράς Μονής…

 

Ο Ηγούμενος Ευδόκιμος πάντως, με την συνδρομή και του τοπικού επιχώριου  Μητροπολίτη κ. Δωρόθεου,  φέρεται αποφασισμένος αφενός να δώσει οριστικές  λύσεις,  και αφετέρου  να  συνεχίσει να διοικεί την Ιστορική 1000χρονη  Μονή με στιβαρότητα και σθένος, με το ίδιο   πνεύμα εγρήγορσης  και εθνικής αφύπνισης, κατά το παράδειγμα του Επισκόπου Του, (Μητρ.  Δωροθέου Β).

 

 Πάντα  σε πνεύμα όντως  αγάπης, αλληλοπεριχώρισης,  εσωτερικής  ηρεμίας,   καταλλαγής, ομόνοιας, αδελφοσύνης,  με το ίδιο και μεγαλύτερο κοινωνικό και ποιμαντικό, ιεραποστολικό  έργο προσφέροντας  αλλά και συνάμα σύμφωνα με το πνεύμα και το γράμμα που επιτάσσουν οι εσωτερικοί κανόνες της μοναχικής ζωής, με  άρνηση  του «Εγώ»  και κατάθεσης του (εγώ)  στον ένα και μοναδικό Ηγούμενο, τον Σωτήρα Χριστό που, που εμπράκτως    σε ένα κοινοβιακό μοναστήρι ενσαρκώνεται εις Τύπον και Εικόνα εν τω Προσώπω αφενός  του Ηγουμένου και αφετέρου  συγκεφαλαιώνεται και πραγματώνεται  με την ουσιώδη και αληθινή  ενότητα  της (μοναχικής)  αδελφότητας. { Α.Σ } ΕΔΩ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ  

 

Μάλιστα την περίοδο αυτή που γράφεται αυτό το αφιέρωμα –ρεπορτάζ  ο Ηγούμενος Ευδόκιμος,  βρίσκεται εκτός της Μονής σε προγραμματισμένο ταξίδι στην Κύπρο, προκειμένου να δοθεί χρόνος καταλλαγής και ηρεμίας,  καταβάλλονται δε μεγάλες προσπάθειες και από τον επιχώριο Ιεράρχη Μητροπολίτη κ. Δωρόθεο Β’ να εξευρεθεί λύση χωρίς να χρειαστεί η δική του διοικητική παρέμβαση…   μακάρι ο Θεός να δώσει να εξευρεθεί λύση Αγάπης. Ταπείνωσης και υπακοής… Μακάρι…;Ίδωμεν.. Να δώσει ο Θεός… ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ Η ΣΥΝΕΣΗ… Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ.  Η ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Η ΑΔΕΛΦΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ. ΜΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ Η ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑ ΑΥΤΟΥ(ΤΟΥ ΘΕΟΥ) ΣΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΟ ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΓΩ! 

 

KAI  ΕΔΩ ΤΟ ΤΡΙΤΟ (ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ)