ΕΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΓΥΡΟ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ, ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΗ. 

Με ένα καταγραφικό κείμενο, πλην όμως «που σφάζει με το βαμβάκι», η Νεφέλη Λυγερού και το πρώτο Θέμα αφιερώνουν αρκετό χώρο στο “perouka-gate” της Νέας Υόρκης και στον ένα εκ των δυο «πρωταγωνιστών» της υπόθεσης, Θάνο Δημάδη.

Το ρεπορτάζ προσπερνώντας με γλαφυρότητα  τα όσα κωμικοτραγικά  συνέβησαν στην αμερικανική μεγαλούπολη της Νέας Υόρκης  το  Σαββατοκύριακο 18/09/16,  φωτίζοντας παράλληλα γκρίζα σημεία,   γεγονότα και σταθμούς από την θυελλώδη  και εμφατικά τεχνητά  πομπώδη  επαγγελματική πορεία του Θ.Δ. εστιάζοντας στις φιλίες αλλά  και την περιέργως  γρήγορη ανέλιξη  του, κάνοντας focus φυσικά  στο ρόλο της μητέρας του, Μαρώ Κωστίδου ( παλιό κομματικό  στέλεχος του ΠΑΣΟΚ) στην οποία χάρη στις ισχυρές  γνωριμίες και πολιτικές φιλίες της φαίνεται να ανέρχεται (σκαλί –σκαλί), το ρεπορτάζ καταρρίπτει με στοιχεία το μύθο που τεχνηέντως κατασκεύαζε, μέχρι προσφάτως ακόμα και με άρθρο του στη σελίδα periodista, ο ίδιος ο Θάνος Δημάδης  στο οποίο διαστρέβλωνε και θόλωνε πλήρως την πραγματική εικόνα και τα αίτια  γνωστών γεγονότων σε Ουάσιγκτον –Νέα Υόρκη και Βρυξέλλες από όπου εξεδιώχθη κακήν κακώς –  της όποιας και  πρόσκαιρης  ανέλιξής του…  

Το ρεπορτάζ αναφέρεται με σαφείς αιχμές στις «γρήγορες» σπουδές του, την στενή σχέση και φιλία του με τον πρώην Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Άρη Σπηλιωτόπουλο, την οποία ο Θ. Δημάδης αποκρύπτει επιμελώς  αλλά και την υπόθεση «Κυριάκος Παπαπολίτης» το 2010 στην Ουάσιγκτον, όταν υποδύθηκε υπάλληλο της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον, προκειμένου να αποσπάσει αποδείξεις εξόδων της τότε υπουργού παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου από το ξενοδοχείο Fairfaxτης αμερικανικής πρωτεύουσας, οι οποίες δημοσιοποιήθηκαν στην συνέχεια σε sitesκαι blogs  και στοχοποιήθηκε η πρώην υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου.  Υπόθεση που είχε αποκαλύψει από το 2012 το ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ / GREEKAMERICANNEWSAGENCY ενώ το ρεπορτάζ της Νεφέλης Λυγερού στο ΠΘ της Κυριακής 25/9/16 φαίνεται να  υιοθετεί  και τα νέα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το περιοδικό «Επίκαιρα» στο τελευταίο του τεύχος( που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 22/09), τα οποία αναφέρονται και στο ΠΘ.

Η δημοσιογράφος που σκιαγραφεί τα –μέχρι στιγμής πιο-  γνωστά και  συνάμα  γκρίζα σημεία της,  αν και σύντομης ωστόσο,  πολυτάραχης και θορυβώδους διαδρομής του  επίδοξου αυτοδοξαζόμενου με στημένες –από κολλητούς και παραπλανημένους συναδέλφους του-  συνεντεύξεις,  δημοσιογράφου Θάνου Δημάδη  κλείνει το όντως γλαφυρά  «φαρμακερό» αφιέρωμα της με ένα όχι και τόσο κολακευτικό, αν μη τι άλλο φανερής ειρωνείας για τον επίδοξο  Θ.Δ.  αφού προκειμένου να καταδείξει την  κωμικοτραγικότητα της κατάστασης (του Θ.Δ.)  κάνει μνεία στην γνωστή και βραβευμένη συγγραφέα – δημοσιογράφο Νέλι Μπλάϊ που τον 19ο αιώνα  προκάλεσε αίσθηση όταν για τις ανάγκες της δημοσιογραφικής έρευνας  χρειάστηκε να υποδυθεί (μεταμφιεστεί ) την ψυχικά ασθενή προκειμένου να διεισδύσει στα άδυτα ψυχιατρικού καταστήματος και να  αποκαλύψει τις άθλιες συνθήκες και τα όσα συνέβαιναν εκεί, παραλληλίζοντας αυτή την συγκλονιστική  ιστορία με έντονη την αίσθηση ειρωνείας την  μεταμφίεση του Θάνου Δημάδη  με περούκα για να παρακολουθήσει (για να ανακαλύψει άραγε τι; ) τον υπουργό επικρατείας Νίκο Παππά στο κέντρο του Μανχάταν…

Πάντως και  στο ρεπορτάζ του Π.Θ. -όπως και σε 10αδες άλλα ρεπορτάζ – αναφέρεται ότι ο Θάνος Δημάδης δεν φαίνεται να έχει ξεμπλέξει ακόμα –και ας γράφει άλλα ο ίδιος σε αναρτήσεις του στο facebook-  από αυτή του την περιπέτεια, που ως μη όφειλε δείχνει να παρέσυρε και τον μέχρι πρότινος συνετό και διακριτικό –επίσης νέο-  δημοσιογράφο Δημήτρη Σουλτογιάννη, αφού ο φάκελος της υπόθεσης «Κυριάκος Παπαπολίτης» του 2010  φαίνεται να έχει ανασυρθεί από τις αμερικανικές υπηρεσίες και το λιγότερο που θα εύχεται -ο Θ.Δ.-  είναι η απέλαση και απαγόρευση εισόδου του στις ΗΠΑ γιατί σε αντίθετη περίπτωση αν ισχύσει η αυστηρή αμερικανική νομοθεσία για τα αδικήματα που διαπράχθηκαν τότε στην κυβερνητική πρωτεύουσα (Ουάσιγκτον) το 2010 αλλά και στην  Νέα Υόρκη τον Σεπτέμβριο του 2016   τα δύσκολα  για τον  Θάνο Δημάδη μάλλον τώρα αρχίζουν όταν οι έρευνες των αμερικανικών αρχών φτάσουν στο δια ταύτα.  

ΑΚΟΛΟΥΘΕΊ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΎΜΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ή  ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΔΩ

Της ΝΕΦΕΛΗ ΛΥΓΕΡΟΥ /ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ / ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΣΕΠΤ.2016

Πώς και γιατί ο ανερχόμενος δημοσιογράφος στοχοποιήθηκε από τις αμερικανικές υπηρεσίες και τι συνέβη πραγματικά – Η πορεία του στον χώρο των ΜΜΕ και η συνεργασία του με media φιλικά προσκείμενα στον ΣΥΡΙΖΑ

 

Μανχάταν, Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016, ώρα 14.00. Η παγκόσμια μητρόπολη κατακλύζεται από κάθε λογής κόσμο. Νεοϋορκέζοι και τουρίστες έχουν ξεχυθεί στους δρόμους για να απολαύσουν ένα από τα τελευταία Σαββατοκύριακα όπου το θερμόμετρο δείχνει 25 βαθμούς, προτού το φθινόπωρο δείξει τα δόντια του.

Εξω από το ξενοδοχείο «Westin New York Grand Central», που βρίσκεται στην καρδιά της πόλης, μόλις ελάχιστα λεπτά μακριά από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, εκατοντάδες περαστικοί προσπερνάνε αδιάφοροι την επιβλητική είσοδό του. Εξάλλου, η ελληνική αποστολή που έχει καταλύσει εκεί, με επικεφαλής τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά, εν όψει της επικείμενης άφιξης του πρωθυπουργού, δεν αποτελεί αξιοθέατο, σε αντίθεση με τα τόσα άλλα που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής. Ο θυρωρός του ξενοδοχείου, ντυμένος με τη στολή εργασίας, καλωσορίζει γυναίκες που αγωνίζονται να χωρέσουν ασθμαίνοντας στην περιστρεφόμενη γυάλινη είσοδο, κουβαλώντας τσάντες από το εμπορικό κατάστημα «Bloomingdale’s» που βρίσκεται λίγoυς δρόμους πιο μακριά. Οι άνδρες τους, εξίσου φορτωμένοι, τις ακολουθούν. Δύο περίεργες φιγούρες, όμως, ούτε μπαίνουν ούτε προσπερνούν. Στέκονται διακριτικά λίγα μέτρα μακριά από τις μεταλλικές κολόνες της εισόδου και συνομιλούν χαμηλόφωνα. Κοιτάζουν με προσοχή την είσοδο. Μετά από αρκετά λεπτά ο ένας από τους δύο εισέρχεται στο ξενοδοχείο. Χαιρετώντας βιαστικά τις ρεσεψιονίστ κινείται προς το σαλόνι υποδοχής -αγγλιστί lounge- και κάθεται σε έναν από τους δερμάτινους καναπέδες, κοιτάζοντας προς την είσοδο. Λίγα λεπτά αργότερα τον προσπερνά και ο άλλος, ο οποίος επιλέγει να καθίσει σε ένα από τα ψηλά τραπεζάκια στο καφέ του ξενοδοχείου. Οι δύο άνδρες δεν ανταλλάσσουν κουβέντα, παρά μόνο παρατηρούν τον χώρο και τους παρευρισκομένους. Εχουν και οι δύο, όμως, στρέψει την προσοχή τους προς την είσοδο.

 

Ωρα 14.30: Οι ανωτέρω δύο συναντιούνται στο καφέ, όπου και ζητάνε τον λογαριασμό. Παρότι δεν είναι πελάτες του ξενοδοχείου, χρεώνουν την παραγγελία σε ένα δωμάτιο και αφήνουν το  φιλοδώρημα των 3 δολαρίων σε μετρητά εγκαταλείποντας μαζί το ξενοδοχείο. Χωρίς να το γνωρίζουν, όμως, έχει ήδη σημάνει συναγερμός.

 

«Η εμφάνιση των δύο ανδρών κίνησε την προσοχή μας. Ηταν εμφανές ότι ήταν μεταμφιεσμένοι και μάλιστα ανεπιτυχώς θα έλεγα», λέει στο «ΘΕΜΑ» υπάλληλος του ξενοδοχείου που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στη ρεσεψιόν και είχε την ευκαιρία να παρατηρήσει προσεκτικά τον έναν από τους δύο. «Η όλη στάση και οι κινήσεις τους ήταν επίσης ύποπτες. Βρισκόμαστε, άλλωστε, σε περίοδο που οφείλουμε να εξετάζουμε παρόμοια περιστατικά».

 

Πράγματι, οι Αρχές είχαν εντείνει τα μέτρα για την επικείμενη άφιξη ηγετών απ’ όλο τον κόσμο προκειμένου να λάβουν μέρος στην ετήσια Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ. Μέλη της ασφάλειας της ελληνικής αποστολής, που επίσης ήταν στον χώρο, δεν έμειναν στην παρατήρηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπεύθυνος ασφάλειας του υπουργού Ευάγγελος Παπαθεοδώρου επικοινωνεί με τις αμερικανικές υπηρεσίες που είναι ήδη εγκαταστημένες στο ξενοδοχείο και είναι επιφορτισμένες με την ασφάλεια της ελληνικής αποστολής.

 

Οι δύο άνδρες, μη γνωρίζοντας ότι έχουν στοχοποιηθεί, δεν απομακρύνονται. Κατευθύνονται στο καφέ «Aroma Espresso», που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο. Ο ένας κάθεται έξω από το καφέ και ο δεύτερος σε κοντινή απόσταση, κοιτάζοντας προς την είσοδο του ξενοδοχείου. Λέγεται ότι όταν τους πλησίασαν οι Αμερικανοί μυστικοί αστυνομικοί για εξακρίβωση στοιχείων ο πανικός τους ήταν έκδηλος. Πηγή ισχυρίζεται μάλιστα ότι προσπάθησαν να αποφύγουν τον έλεγχο. Ο ένας από τους δύο επιχειρεί να επιστρέψει στο μπαρ για να πληρώσει τα ποτά. Παρότι η πρώτη τους αντίδραση είναι να δηλώσουν μέλη της ελληνικής αποστολής, αμέσως μετά αποκαλύπτουν την ταυτότητά τους. Πρόκειται για τους ανταποκριτές Θάνο Δημάδη του τηλεοπτικού σταθμού ALPHA και Δημήτρη Σουλτογιάννη του STAR.

Ποιος έγραψε το τηλεγράφημα του ΑΠΕ;

 

Το περιστατικό μεταδίδεται από το εθνικό πρακτορείο ΑΠΕ και αναμεταδίδεται από όλα τα ΜΜΕ. Ο Θάνος Δημάδης με ανάρτηση και δήλωσή του αποδίδει το τηλεγράφημα στον απεσταλμένο του πρακτορείου. Ωσπου την Παρασκευή ο Γιώργος Μηλιώνης, ο απεσταλμένος του ΑΠΕ, με δημόσια δήλωσή του διαχωρίζει τη θέση του επισημαίνοντας ότι «ο συντάκτης του εν λόγω τηλεγραφήματος ΔΕΝ είμαι εγώ», περιπλέκοντας έτι περαιτέρω την υπόθεση. Τώρα πλέον θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα ποιος ο συντάκτης του ρεπορτάζ που προκάλεσε θύελλα στις δύο πλευρές.

 

Ο πρώτος ήταν μεταμφιεσμένος με γυαλιά ηλίου, ξανθιά περούκα και μπλε καπέλο. Ο δεύτερος φέρεται να φορούσε μαύρη περούκα, πράσινο καπέλο και γυαλιά ηλίου. Ο ίδιος αρνείται ότι η περούκα ανήκει σε αυτόν. Οπως εξηγούν, εμφανίστηκαν έτσι για να πλησιάσουν την ελληνική αποστολή και να φωτογραφίσουν τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά.

 Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, κατά τη διάρκεια του ελέγχου ο δημοσιογράφος του ALPHA ομολόγησε ενώπιον εκπροσώπου των αμερικανικών αρχών ότι υπέγραψε για τους καφέδες χρησιμοποιώντας το όνομα του συμβούλου του υπουργού Γιώργου Χριστοφορίδη, χωρίς όμως ο τελευταίος να το γνωρίζει.

 

Τα νέα δεν αργούν να φτάσουν στην Ελλάδα. Στο άκουσμα του ονόματος του Θάνου Δημάδη επικρατεί έκπληξη και θυμηδία, καθώς πρόκειται για έναν ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο και ανερχόμενο δημοσιογράφο που έχει ξεχωρίσει τα τελευταία χρόνια στους τηλεοπτικούς δέκτες. Φιλόδοξος και καλλιεργημένος, έγινε κυρίως γνωστός ως ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, όταν από το 2010 κάλυπτε την ελληνική κρίση στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στην Ουάσινγκτον και στα ευρωπαϊκά όργανα στις Βρυξέλλες.

 

Παρά το νεαρό της ηλικίας του, την περίοδο εκείνη είχε εξασφαλίσει σειρά αποκλειστικών συνεντεύξεων από ανώτατα στελέχη του ΔΝΤ, αλλά και από διεθνούς βεληνεκούς προσωπικότητες όπως οι Τζόζεφ Στίγκλιτς, Τζέφρι Σακς, Ιρβιν Γιάλομ, Νόαμ Τσόμσκι κ.ά.

 

Με καταγωγή από τη Βέροια, πέρασε τα παιδικά του χρόνια μετακινούμενος από πόλη σε πόλη, καθώς ο πατέρας του ήταν στρατιωτικός. Ο ίδιος έχει δηλώσει: «Αλλαζα κάθε χρόνο τόπο διαμονής, σχολεία και συμμαθητές». Η ζωή του άλλαξε σημαντικά όταν οι γονείς του πήραν διαζύγιο. Εκείνος τότε βρισκόταν στην εφηβεία.

 

Τα επόμενα χρόνια, η σχέση με τον πατέρα του ήταν σχεδόν ανύπαρκτη, σε σημείο που δεν έχει γνωρίσει ποτέ τη νέα οικογένεια και την ετεροθαλή αδελφή του. Αντιθέτως, με τη μητέρα του Μαρού Κωτσίδου αποτελούν ισχυρό δίδυμο. Ο ίδιος έχει δηλώσει γι’ αυτήν ότι ήταν «η μαμά μάνατζερ». Κακές γλώσσες ισχυρίζονται ότι είναι αυτή που όχι μόνο τον στήριξε στις σπουδές του, αλλά και του άνοιξε πόρτες. Η μητέρα του είχε διασυνδέσεις στο ΠΑΣΟΚ από την εποχή που ήταν υποψήφια βουλευτής Β’ Αθηνών. Και όπως κάθε Ελληνίδα μάνα, τις ενεργοποίησε για να βοηθήσει την καριέρα του γιου της. Η αλήθεια είναι ότι ο Θάνος Δημάδης βρέθηκε στο δημοσιογραφικό προσκήνιο σε πολύ νεαρή ηλικία. Μετά τις σπουδές του στο Τμήμα Μέσων Ενημέρωσης του Παντείου Πανεπιστημίου, συνέχισε στο City University του Λονδίνου και μετά σε αμερικανικό πανεπιστήμιο με υποτροφία από το Κοινωφελές Ιδρυμα «Αλέξανδρος Ωνάσης».

Εχοντας εργαστεί στο πλευρό του Γιώργου Κύρτσου ως συντάκτης ελεύθερου και πολιτικού ρεπορτάζ, το 2009 δοκιμάστηκε για έναν χρόνο ως ανταποκριτής στο Λονδίνο. Για τους περισσότερους θα ήταν ανθρωπίνως αδύνατο να εργάζονται σε μια περίοδο όπου αποκτούν τέσσερα μεταπτυχιακά! Πόσο μάλλον για τον Δημάδη που πριν καν γίνει 30 ετών, παρότι δεν αναγράφεται στο βιογραφικό του, υπήρξε ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες του Αρη Σπηλιωτόπουλου, όσο αυτός ήταν υπουργός.

 Ο νεαρός δημοσιογράφος, όμως, τα καταφέρνει και γίνεται ο νεότερος σε ηλικία ανταποκριτής. Ηταν η εποχή όπου το όνομά του είχε εμπλακεί σε άλλη παρόμοια υπόθεση. Σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται από την άλλη άκρη του Ατλαντικού, τον Οκτώβρη του 2010 παρουσιάστηκε στο ξενοδοχείο όπου διέμενε η τότε υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου ως υπάλληλος της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσινγκτον με το όνομα Κυριάκος Παπαπολίτης, ζητώντας να του δώσουν στοιχεία με τα έξοδα της υπουργού κατά τη διάρκεια της παραμονής της. Τον φάκελο της υπόθεσης, μάλιστα, είχε διαβιβάσει το ξενοδοχείο στην ελληνική πρεσβεία με τις φωτογραφίες του και άλλα στοιχεία. Αποτέλεσμα ήταν να διαρρεύσουν από τον φάκελο της υπουργού αποδείξεις με μικροποσά και να δημοσιευτούν σε αντιπολιτευόμενα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ. Λέγεται, μάλιστα, ότι στην υποτιθέμενη αυτή ενέργεια υπήρχε και προσωπικό κίνητρο. Η Αννα Διαμαντοπούλου με εγκύκλιό της είχε επιβάλει όρους για τους αποσπασμένους υπαλλήλους, κάτι που αφορούσε και τη μητέρα του Δημάδη.

 

Δύο χρόνια αργότερα και ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αξιωματική αντιπολίτευση, η συνεργασία του νεαρού δημοσιογράφου με τον ΣΚΑΪ λήγει ξαφνικά. Μάλιστα μια σκληρή ανακοίνωσή του γράφει: «Δεν μπορώ να υπηρετώ το μνημόνιο και τις πολιτικές που κατέστρεψαν τη γενιά μου». Αφήνει επίσης ξεκάθαρες αιχμές για το κανάλι του: «Θεωρώ ότι θα ήταν λάθος μου να τροφοδοτώ, παραμένοντας στη θέση μου, νοοτροπίες και αντιλήψεις που οδήγησαν τον χώρο της ενημέρωσης στη σημερινή κρίση, την οποία πληρώνει ολοκληρωτικά η δική μου γενιά». Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να πουν ότι ο Δημάδης δεν παραιτήθηκε, αλλά απολύθηκε, κάτι που δεν ξεκαθαρίστηκε ποτέ.

 

Θρίλερ ή φαρσοκωμωδία;

 

Δεν μένει, όμως, ανενεργός για πολύ. Σχεδόν αμέσως προσλαμβάνεται στον ALPHA ως προϊστάμενος Πολιτικού Ρεπορτάζ. Ηταν η εποχή που είχε δική του εκπομπή και την αμέριστη στήριξη του ιδιοκτήτη του σταθμού. Ο Δημήτρης Κοντομηνάς, μάλιστα, είχε εκθειάσει το βιβλίο του Δημάδη και είχε παραστεί με σχεδόν όλο το επιτελείο του σταθμού στην παρουσίασή του. Ενας εκ των παρουσιαστών ήταν και ο Λάκης Λαζόπουλος, ο οποίος χαρακτήρισε τον συγγραφέα «έναν από τους λίγους δημοσιογράφους που ασκούν το επάγγελμά τους με ήθος».

Σήμερα, η δική του ιστοσελίδα με δημοσίευμά της υποστηρίζει ότι έχει αποκλειστικές πληροφορίες ότι ο πρωταγωνιστής του peroukagate είχε εντολές από προϊσταμένους του να λειτουργήσει όπως λειτούργησε. Ο Λαζόπουλος, όμως, δεν ήταν ο μόνος φίλος του. Τα τελευταία χρόνια ο νεαρός δημοσιογράφος συνεργάστηκε με πολλά μίντια που πρόσκεινται φιλικά προς τον ΣΥΡΙΖΑ. Η «Εφημερίδα των Συντακτών» και το site periodista.gr είναι δύο από αυτά. Οι selfies με τον πρωθυπουργό, όταν επισκέφθηκε τη Νέα Υόρκη, αλλά και διάλογοί του με κορυφαία κυβερνητικά στελέχη προστίθενται στο μείγμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, λίγο πριν το ξέσπασμα του peroukagate ο Δημάδης είχε επαφές για να ενταχθεί και στο δυναμικό του ραδιοφωνικού σταθμού Στο Κόκκινο που ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ. Το γεγονός αυτό συσκοτίζει ακόμα περισσότερο μία ήδη μυστήρια υπόθεση. Τελικά αναρωτιέται κανείς: δημοσιογραφικό θρίλερ ή φαρσοκωμωδία; Ο Δημάδης από την αρχή του σκανδάλου υπερασπίζεται τον εαυτό του, κάνοντας λόγο για ένα δυναμικό, ερευνητικό ρεπορτάζ, το οποίο φυσικά δεν είναι κάτι άγνωστο. Στα τέλη του 19ου αιώνα η Αμερικανίδα Νέλι Μπλάι, υποδυόμενη την ψυχικά άρρωστη, κατόρθωσε να μπει και να ζήσει για μερικές ημέρες σε άσυλο γυναικών. Το ρεπορτάζ της «Ten Days in a Mad-House» είχε προκαλέσει τόσο μεγάλο σάλο που συνέβαλε καθοριστικά στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ασύλων. Εκτός από επαγγελματική αναγνώριση και δεκάδες βραβεία, η Μπλάι είχε κερδίσει και τον τίτλο της μητέρας του ερευνητικού ρεπορτάζ, ενός είδους που ευδοκίμησε ιδιαίτερα με την είσοδο της τηλεόρασης στη ζωή μας.

 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το έργο αυτό δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Παρότι δεν υπήρξε σύλληψη αλλά εξακρίβωση στοιχείων, λέγεται ότι το FBI εξετάζει με ιδιαίτερη προσοχή την περίπτωση του συγκεκριμένου δημοσιογράφου ανασύροντας και άλλα στοιχεία από το αρχείο του. Αγνωστο είναι και το εργασιακό μέλλον του δεύτερου πρωταγωνιστή Σουλτογιάννη, αλλά και το πώς αυτό το περιστατικό θα επηρεάσει τη σχέση των δύο δημοσιογράφων, οι οποίοι είναι συνάδελφοι και φίλοι.

 

Μένει να φανεί αν η υπόθεση αυτή θα χαλάσει τη σχέση τους. Αρχικά, πάντως, τήρησαν διαφορετική στάση: ο ένας αρνήθηκε το γεγονός και ο άλλος το επιβεβαίωσε. Κάποιοι μιλούν και για τρίτο άτομο, αλλά αυτό μένει να αποδειχθεί. Οπως και να ’χει, ο Δημάδης, παρά το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του, μοιάζει να καταστρατήγησε τους δικούς του κανόνες. Δεν πάει καιρός που σε συνέντευξή του όταν τον είχαν ρωτήσει «Τι είναι κακό γούστο;» είχε απαντήσει: «Η απουσία του μέτρου».