ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΜΟΣΧΑΣ ΑΠΟΜΟΝΩΝΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ  ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ!  ΣΚΛΗΡΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ!

«Ιερός πόλεμος» ξεσπά μεταξύ του Πατριαρχείου Μόσχας και του Οικουμενικού Πατριαρχείου, με αφορμή, όπως όλα δείχνουν, την Αυτοκεφαλία που  όπως έχει αποφασίσει  να παραχωρήσει η Πρωτόθρονη  Εκκλησία της  Κωνσταντινουπόλεως, δηλ. το Οικουμενικό Πατριαρχείο,   στην υπό τον Σχισματικό  Αρχ. Φιλάρετο (αυτοανακηρυχθέντα ως Πατριάρχη Κιέβου όταν αποσπάστηκε από την επίσημη Ουκρανική Εκκλησία επειδή δεν εξελέγη στον Πρώτο Θρόνο της Ουκρανικής Εκκλησίας υπό το Πατριαρχείο Μόσχας )  Ουκρανική Ορθόδοξη  Εκκλησία, η οποία στηρίζεται από την κυβέρνηση Ποροσένκο. Η Αυτοκεφαλία έχει ανακοινωθεί από το Οικουμενικό Πατριαρχείο ότι προτίθενται να δοθεί ο Τόμος της Αυτοκεφαλίας  το αμέσως προσεχές διάστημα.

Σύμφωνα με την  επίσημη -όχι τυχαία ανήμερα της Μεγάλης Εορτής της Ορθοδοξίας της ύψωσης του Τιμίου Σταυρού -για το Νέο Ημερολόγιο οι Ρώσοι και όλοι οι σλαβόφωνοι λαοί ακολουθούν το παλαιό εορτολόγιο)   ανακοίνωση της Ρωσικής Εκκλησίας Ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών κ. Κύριλλος, και ολόκληρη η Ρωσική ανά τον κόσμο Εκκλησία (οι κατά τόπους σε όλη την επικράτεια της Μόσχας αλλά ανά τον κόσμο Ρωσικές δικαιοδοσίες ) διακόπτει την μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου,  αλλά όπως διευκρινίστηκε σε όλους τους τόνους και με όλους τους δυνατούς τρόπους δεν διακόπτεται η  Ευχαριστιακή Κοινωνία μεταξύ των δύο Εκκλησιών. Αυτό σημαίνει ότι  κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας σε όλο τον κόσμο -όπου υπάρχουν ρωσικές δικαιοδοσίες ανά τον κόσμο πέραν της Ρωσίας – παύει επ’ αόριστον – η Ευχαριστιακή αναφορά του ονόματος του Πατριάρχη Βαρθολομαίου αλλά όχι της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως. Δηλ. η Μόσχα προσωποποιεί της ευθύνες για τις εξελίξεις  και επιχειρεί να τον απομονώσει.

“Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρωσίας στη σημερινή έκτακτη συνεδρίαση, αποφάσισε να διακόψει τη μνημόνευση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου”- ανέφερε μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίωνας.

ΕΔΩ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΜΟΣΧΑΣ 

Από την πλευρά του ο γραμματέας του Πατριάρχη Κύριλλου π.Αλέξανδρος Βολκόφ, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι “η ευχαριστιακή κοινωνία μεταξύ των δύο εκκλησιών δεν διακόπτεται. Η απόφαση αυτή δεν καθιστά αδύνατη τους κληρικούς των δύο εκκλησιών να έχουν κοινή λατρεία”.

Η διακοπή μνημόνευσης σημαίνει ότι ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών κ. Κύριλλος, θα σταματήσει να μνημονεύει το όνομα του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας.

Τέλος σύμφωνα με την ανακοίνωση του Πατριαρχείου Μόσχας, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρωσίας συγκαλεί έκτακτη πανορθόδοξη Σύνοδο, ειδικά για τη διευθέτηση του ζητήματος της Ουκρανίας. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του GreekAmericanNewsAgency, η Ρωσική Εκκλησία σε διεκκλησιαστικό-διορθόδοξο επίπεδο έχει  προετοιμαστεί για την σύγκληση μιας τέτοιας πανορθόδοξης Συνόδου εδώ και αρκετό καιρό πριν,

Η επικείμενη Αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας από το Φανάρι, είχε προκαλέσει την αντίδραση της Ρωσικής Εκκλησίας. Ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ άσκησε πρόσφατα δριμεία κριτική στον κ.κ. Βαρθολομαίο κάνοντας λόγο για «ύπουλο και δόλιο σχέδιο» και αμφισβήτησε ανοιχτά το ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου ως του Πρώτου στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «η εν λόγω πράξη έγινε κατά παράβασιν των εκκλησιαστικών κανόνων και δεν μπορεί να παραμένει αναπάντητη».

Η γλώσσα που χρησιμοποιεί ανώτατος Ρώσος αξιωματούχος ενδεικτική του πολεμικού κλίματος που επικρατεί όπως χαρακτηριστικά λοιπόν αναφέρεται  “Είχε προειδοποιήσει (σ.σ. η ρωσική εκκλησία μέσω απόρρητης αλληλογραφίας με το Φανάρι)   ότι «εάν φέρουν εις πέρας αυτό το ύπουλο θα έλεγα και δολερό σχέδιο, η πλειοψηφία των ορθοδόξων χριστιανών της Ουκρανίας δεν θα αποδεχθεί το αυτοκέφαλο αυτό. Ούτε η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας θα δεχθεί την εν λόγω απόφαση. Αναγκαστικά θα διακόψουμε την (σ.σ. Διορθόδοξη / διεκκλησιαστική ) Κοινωνία με την Κωνσταντινούπολη, και τότε η Κωνσταντινούπολη δεν θα έχει απολύτως κανένα δικαίωμα πλέον να διεκδικεί την ηγεσία στον ορθόδοξο κόσμο».

Από το ύφος των δηλώσεων και του Μητροπολίτη Ιλαρίωνα αλλά και άλλων Ρώσων Εκκλησιαστικών ανδρών προκύπτει με σαφήνεια την κατάσταση που διαμορφώνεται μεταξύ των δυο Εκκλησιών .