Νέα πρωτοφανή  αήθη  επίθεση στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και προσωπικά στον Οικουμενικό Πατριάρχη  κ. κ. Βαρθολομαίο τον οποίο μέμφεται και ελέγχει κατά τρόπο αγενές και απαράδεκτο, για ακόμα μια φορά με κακεντρεχή σχόλια στερούμενα κάθε σοβαρότητας και πραγματικών γεγονότων, εξαπολύει για μια ακόμα φορά η εφημερίδα της οικογένειας Μητσοτάκη ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΚΑΣ της Νέας Υόρκης στο φύλλο της Δευτέρας 21 Ιουλίου.  Η εφημερίδα επικαλείται ανώτερη κυβερνητική πηγή χωρίς καν να τη φωτογραφίζει ή να δίνει περισσότερα στοιχεία  σύμφωνα με την οποία έγινε "αυστηρή σύσταση" προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη να ματαιώσει το επικείμενο ταξίδι στην Ουκρανία-το προσεχές Σαββατοκύριακο για τους εορτασμούς των Ρωσ(ων) των 1020 ετών από τον εκχριστιανισμό τους- διότι – όπως υποστηρίζει η εφημερίδα- θέτει σε κίνδυνο της Ελληνορωσικές σχέσεις! Η εφημερίδα με πρωτοσέλιδο κείμενο ( σελ 1 σελ 12 ) αφού  πρώτα θέτει τις ανυπόστατες  "πληροφορίες" και το "ρεπορτάζ" της το οποίο δεν διασταυρώνεται από πουθενά  διαπλέκει και διανθίζει  περισσότερο με τα "γνωστά σχόλια" του δημοσιογράφου και λιγότερο παραθέτωντας δημοσιογραφικά στοιχεία, γεγονότα και διασταυρωμένες πληροφορίες.  

Εν συνεχεία κάνοντας μια μικρή εξώφθλμα μονόπλευρη  ιστορική αναφορά στο πρόβλημα που έχει ανακύψει ως μη όφειλε μεταξύ των Εκκλησιών της Κωνσταντινουπόλεως και της Μόσχας -υποστηρίζοντας απροκάλυπτα  και σκανδαλοδώς την Εκκλησία της Μόσχας.  Παραβλέποντας ο δημοσιογράφος – Θεολόγος  να παραθέσει στο "ρεπορτάζ"  επί πλέον  τα  αδιάσειστα ιστορικά και νομοκανονικά  στοιχεία  για την πρωτοκαθεδρία την Πρωτόθρονης Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως την  οποία υποσκάπτει σκοπίμως εδώ και χρόνια η Εκκλησία της Μόσχας προβάλλοντας εμμέσως πλην σαφώς τη θεωρία της Τρίτης Ρώμης (ρόλο τον οποίο διεκδικούν οι σκληροπηρυνικοί Ιεράρχες της Εκκλησίας της Μόσχας λόγω του πολυπληθούς ποιμνίου που διαθέτουν αφενός και αφεταίρου της συρίκνωσης του τιπικού ποιμνίου στην Τουρκία όπου και η έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο μαρτυρικό Φανάρι,  αμφισβητώντας έτσι απαράγραπτα Νομοκανονικά Εκκλησιαστικά δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου) από εποχής ιδρύσεως της Εκκλησίας της Ρωσίας επί Τσάρων   εν συνεχεία τα όσα προηγήθηκαν με  την επιβολή δια της βίας του Κουμουνιστικού καθεστώτος και τέλος την σημερινή υπάρχουσα κατάσταση όπου μετά την διάλυση της πρώην Σοβιετικής Ένωσης αντίστοιχα και οι Εκκλησίες επιζητούν την πλήρη  πολιτική αλλά και Εκκλησιαστική ανεξαρτητοποίηση τους από την Εκκλησίας της Μόσχας κυρίως για λόγους πολιτικούς.

Έτσι γεννήθηκε το πρόβλημα της Εκκλησίας της Εσθονίας η οποία ζήτεισε την υπαγωγή της στο Οικουμενικό Πατριαρχείο το ίδιο αντίστοιχα έχουν ζητήσει και τμήματα της διαιρεμένης εδώ και καιρό  Εκκλησίας της Ουκρανίας.  Στο "ρεπορτάζ" εμπλέκεται ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος ο οποίος είναι ήδη στη Μόσχα αλλά και ο Πατριάρχης Αντιοχείας οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες ίσως να μη μεταβούν στον Κίεβο προκειμένου να συμμετάσχουν στους εορτασμούς.    

Σε επικοινωνία που είχε το Greek American News Agency με ανώτερη κυβερνητική πηγή  στο  Ελληνικό Υπουργείο εξωτερικών η απάντηση ήταν ορθή κοφτή "στερούνται κάθε σοβαρότητας και είναι ανάξια λόγου τα συγκεκριμενα δημοσιεύματα των  οποίων άλλοστε γνωρίζουμε πολύ καλά το κίνητρο αλλά από που και γιατί εκπορεύονται εδώ και χρόνια… η ελληνική κυβέρνηση ουδέποτε προέβη σε τέτοιες συστάσεις -και πως θα μπορούσε άλλοστε- να απευθυνθεί προς τον Παναγιότατο για θέματα της αποκλειστικής του αρμοδιότητας;  Πως θα μπορούσε να αναμιχθεί σε ένα ενδοεκκλησιαστικό ζήτημα το οποίο όλοι ευχόμεθα να επιλυθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και επ  ευκαιρίας αυτής της συναντήσεως των προκαθημένων στο Κίβεο με αφορμή τους εορτασμούς των 1020 ετών.  Αντιθέτως, στην συγκεκριμένη περίπτωση του αναγνωρίζει μια μεγάλη επιτυχία διότι εργάστηκε  προς όφελος της ενότητας της Ορθοδοξίας" Παρόμοια απάντηση μας έδωσαν και  από άλλη διπλωματική πηγή αρμόδια επί των εκκλησιαστικών ζητημάτων στην κυβέρνηση και το ελληνικό ΥΠΕΞ. 

Το θέμα της κοινής παρουσίας των δυο προκαθημένων Βαρθολμαίου και Αλεξίου στο Κίβεο υποδέχτεικαν με θερμά ρεπορτάζ και σχόλια  προ ημερών όλα τα ελληνικά ΜΜΕ αντίστοιχα θετικά δημοσιεύματα υπήρξαν στην Μόσχα και την Ουκρανία που υποδέχτεικαν το γεγονός με ανακούφιση ως πρώτο βήμα στην ενότητα που δοκιμάζεται εδώ και χρόνια. Νωρίτερα όπως είχε αποκαλύψει πρώτο το Greek American News Agency είχε προηγηθεί άλλο ένα θλιβερό επεισόδιο στη Ρόδο  -στη διαμάχη που σωβεί εδώ και χρόνια μεταξύ Μόσχας και Κωνσταντινουπόλεως απειλώντας  την ενότητα των Ορθόδοξων με ένα άνευ προηγουμένου σχίσμα- κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της Πανορθόδοξης Συνόδου που συγκαλεί ως έχει δικαίωμα ο Οικουμενικός Πατριάρχης τον προσεχή Οκτώβριο.

Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα που πλέον έχει απομείνει μόνη της ως η μόνη ημερησία εφημερίδα στην Νέα Υόρκη με ελάχιστη κυκλοφορία και ακόμα μικρότερη επιρροή στους κύκλους της Ομογένειας, έχει διαδραματίσει μείζονα και μάλιστα αρνητικό ρόλο στα εκκλησιαστικά δρώμενα της Εκκλησίας της Αμερικής εκματαλευόμενη την ανυπαρξία Τύπου αφενός, και αφετέρου την άγνοια περί εκκλησιαστικών του αναγνωστικού της κοινού έχει καταφέρει εδώ και δυο δεκαετίες να υποσκάψει το κύρος του Οικουμενικού Πατριαρχείου με συνεχή, απαξιωτικά  και κακεντρεχή σχόλια -κυρίως  παρά παράθεση και αποκάλυψη γεγονότων. Ενώ είναι η εφημερίδα που διχασε το ποίμνιο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής και τροφοδοτούσε την μισαλοδοξία εναντίον του Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνα όπως ο ίδιος ο Ιεράρχης  έχει αποκαλύψει με αδιάσειστα στοιχεία  σε απόρρητη επιστολή του προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο.  

Αντίστοιχα αρνητικό ρόλο είχε διαδραματίσει  στο γκρέμισμα Ιακώβου,  ενώ επί των ημερών του Αριχεπισσκόπου Σπυρίδωνα λιβάνιζε κατά τρόπο σκανδαλώδη τον Ιάκωβο και το περιβάλλον του που πολέμησε μανιοδώς την Ποιμαντορία Σπυρίδωνα. Η γνωστή και συνήθης παρελκυστική, και παραπλανητική τακτική της εφημερίδας εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου αλλά και τις Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής, από την οποία αντλεί την μερίδα του λέοντος σε καταχωρίσεις το ίδιο προκλητικά λαμβάνει καταχωρίσεις και κονδύλια  από το ελληνικό δημόσιο χωρίς να δικαιολογούνται  ούτε από την κυκλοφορία της ούτε από την ποιότητα της παρεχόμενης ενημέρωσης προς την Ομογένεια της Νέας Υόρκης κυρίως, κρατά εδώ και δυο δεκαετίες με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχειου και προσωπικά εις βάρος και εναντίον του κ. Βαρθολομαίου.     

Και αυτό το κείμενο-"ρεπορτάζ" υπογράφει ο κ. Θεόδωρος Καλμούκος γνωστός στην ομογένεια για τον ύποπτο ρόλο που έχει διαδραματίσει σε μείζονα εκκλησιαστικά ζητήματα είτε επί μακαριαστού Ιακώβου είτε πολύ περισσότερο επί αρχιεπισκοπείας Σπυρίδωνα. Κριτική που κινείται σε επίπεδο παραγοντισμού ξεφεύγοντας  από αυτό καθαυτό το λειτούργημα της δημοσιογραφίας που είναι η ανεξάρτητη και αντικειμενική πληροφορόριση και μετά ο σχολιασμός και η αντικειμενική κριτική.